Blog

Mali mamac i krupna riba

Od svih riba sa nasih prostora verovatno najmanje vremena sam proveo loveci Ploticu. Da li je u pitanju bio nedostatak terena u mojoj okolini, neupucenost u navike ove prelepe i veoma borbene ribe ili nesto trece ni sam nisam siguran.

Ali evo doslo je vreme da se to nadoknadi jer sam pre par dana dobio poziv od druga da ga posetim i da zajedno obidjemo teren na kom se u ovom periodu godine lepo peca plotica. Poziv sam naravno oberucke prihvatio.

Posle jednocasovne voznje Goran i ja stizemo u Batocinu gde smo se na dogovorenom mestu nasli sa nasim danasnjim domacinom Dejanom. Pratili smo Dejana par minuta i veoma brzo izbili na Veliku Moravu.

Ovo je bio moj prvi susret sa ovom rekom tako da nisam imao jasnu sliku sta meocekuje. Na ovom mestu reka izlazi iz preliva i lagano se siri, produbljuje i usporava svoj tok. Reka je u ovim jutarnjim satima delovala prelepo. Voda se lagano kovitlala ispod visoke i jacinom toka potkopane obale. Ono sto sam upravo posmatrao bilo je zaista prelepo. Jasno su se u vodi ocrtavale dve linije u kojima se riba kretala. Prva je bila na nekih 20m a druga na 35m. I dok su drugi ribolovci oko nas zurno bacali i hranili ribu ja sam zeleo da uzivam u trenutku. Opremu sam rapakivao nikad duze sve vreme izvirujuci i u vodu gde bi svremena na vreme mogao videti ribu kako se izbacuje iz vode i uz prasak opet uranja.

Posto je plotica poznata kao riba koja dosta vremena provodi i medjusloju za danas sam spremio kombinaciju hrana koju jako cesto koristim ali ce priprema biti odradjena malo drugacije. Tako cu i ovaj put cu koristiti kombinaciju Maxi Baits deverika babuska braon i Tubertini Gold Medal brown u odnosu 3:1 u korist Maxi Baitsa. Hranu sam nakvasio prosejao pa jos dodatno nakvasio a onda na sve to dodao kuvanu psenicu i micropelete. Ono sto sam zamislio je da hranu danas ne otezavam dodatno tako da necu dodavati zemlju. Ideja je da na dnu pravim „tepih“ od psenice, micropeleta i nakvasene hrane a da se cestice suve hrane dizu i ostavljalju trag koji ce pratiti riba koja je u medjusloju i za njim se spustiti na hranu.

Posto mi se ucinilo da je aktivnost ribe veca na 35m tamo i pocenjem sa pecanjem. Kao ljubitelj finog pribora danas cu koristiti ML(medim light) stap tezine bacanja 60gr sa vrhom od 1oz. Za ovu vodu kao dovoljna se pokazala hranilica sa kramponima od 50gr. Posle par izbacenih hranilica resio sam da namamcim udicu. Danas koristim udicu u velicini 16 na predvezu od 70cm debljine 0,10mm. Udicu cu namamciti sa dva bela crva.

Prolazi vec 15tak min ali nista se ne desava. Prolazi i 30min ali jos uvek nista. Vidim ribu da je jos tu ali ne uzima mamac. Sacekao sam jos 15tak min i posto nije bilo rezultata resio sam da menjam. Umesto udice u velicini 16 montiram 18ticu a predvez produzavam na metar. Posle samo dva bacanja dibijam i prvo pipanje. Crvi su samo isisani i ostavljeni. Sada umesto dva crva na udicu montiram samo jednog navucenog na vrat udice. Samo sto se hranilica pozicionirala dobijam udarac. Ali ovaj put pravi jak udarac koji nisam mogao omasiti. Bila je to prva lepa i veoma borbena plotica teska oko 600gr. Ponovo ponavljam istu formulu i ponovo dobijam ribu. To je bilo to. To je kombinacija koja je danas davala rezultat. Dugacak predvez i lagana udica namamcena sa jednim crvom koji se na toku reke njise malo iznad dna.

Imao sam utisak da sam se za ovo pre podne napecao plotice za sve ono sto sam do sada propustio. Bile su to sve lepe, zdrave i jake ribe. Vec oko 13h sam odlozio stap pored sebe i seo da uzivam u pogledu u reku ciju povrsinu bi svremena na vreme zaparala po koja lepa plotica. Uskoro su mi se pridruzili i Goran i Dejan. Sumirali smo danasnje utiske koji su bili vise nego pozitivni i vec dogovarali neke nove dolaske na ovu lepu vodu. Do tada i nekog narednog dolaska pozdravljam se sa Moravom sa nadom o brzom povratku.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *