Blog

Dobitna formula za bandare

Par kisnih  dana koji su za nama su me prosto naterali da prihvatim cinjenicu da je jos jedno leto proslo i da nam je jesen stigla. Iako je sada oktobar koji svake godine zeljno iscekujem kao mesec idealan za pecanje na meni omiljenim vodama ovaj ce proci bez toga. Jednostavno obaveze  su se tako slozile i naterale me da razmisljam u drugom pravcu.

Umesto celodnevnih odlazaka na Tisu, Mlavu, Drinu na raspolaganju sada imam svega par sati. Opcije su jasne. Treba ici na sto blize i poneti samo neophodno. Ovaj put sam se odlucio za najblizu vodu u mojoj okolini. Vodu od koje me deli samo jedna ulica.

Dok sam uzurbanim korakom  gazio opalo lisce koje je suskalo svakim novim napravljenim korakom  pogledom sam vec trazio mesto dovoljno daleko od znatizeljih pogleda setaca koji su ovog suncanog dana pohrlili na Adu Ciganliju ne bi li ugrabili poslednje zrake sunca dovoljne jake da im dozvole da se krecu lagano obuceni i uzivaju u carima miholjskog leta.

Smestio sam se na sami kraj jezera odakle sam mogao pre svega uzivati u prelepom pogledu na jezero koje je pod uticajem jesenjih boja dobilo neku posebnu dimenziju.

U razgovoru sa kolegama sam dobio informacije koje su me zanimale. Na poziciji na kojoj sam se nalazio deverika je bila aktivna do pre 15tak dana, a sada tu dominira bandar. Znajuci sta me cega hranu sam prilagodio tome. Tako sam koristio kombinaciju Maxi baits saranskog mixa i Tubertini big fondo nero hrana au taj mix sam dodao sitno secenih glista i nesto poparenih crvica.
Hranu sam ovaj put ostavio nesto suvljom ne bi li napravio sto vidljiviji oblak koji ce privuci sitnu ribu za kojom ce doci i bandari  koje ce onda  na samom dnu sacekati i zadrzati na tom mestu koktel od seckanih glista i poparenih crva.

Doslo je vreme da se montiraju i stapovi.  Sondiranjem dna sam uspeo utvrditi kuda se prostire pojas trave i naci mesta gde bi mogao pecati.  Jednim stapom sam odlucio pecati ispred pojasa trave na nekih 15m a drugim iza pojasa trave na 35m. Na oba stapa montiram iste sisteme sa slobodnim hodom hranilice, predvezom od 80cm i udicom Serie 10 u velicini 16. Udicu cu mamciti kombinacijom crv parce gliste a hranilica koju cu danas koristiti je kavezna DG hranilica tezine 25gr.
Posle par bacanja na daljem hranilistu dbijam i prvi udarac. Mali bandar je bio na udici. Videvsi to pojacavam hranjenje na daljem hranilistu. Ponovo udarac! Imam ribu na stapu i ona pruza lep otpor. Polako prilazi obali i onda sam ogao videti da se radi o lepom bandaru. Bas onakvom kakve sam i zeleo pecati danas.

Bandari su bili na mestu na kom sam zeleo i alavo su se hranili. U svakom bacanju sam imao po jednog.  Kako je vreme odmicalo i njihova velicina se povecavala, tako da je bilo cak i par komada do 500gr. . Borbeni bandari su se borili do zadnjeg trenutka pokusavajuci da pobegnu u pojas trave i tako mi pruzali veliko zadovoljstvo pri vadjenju. Jedino sto me brinulo je vreme koje je neumitno teklo i  sada posle nepunih dva sata ribolova morao sam kuci.

Ispunjen utiscima vracao sam se kuci istim putem kojim sam i dosao. Opet je lisce suskalo, opet je poogled na vodu bio lep ali nesto je nedostajalo. Nedostajalo je samo jos malo vremena koje ovaj put  nije dalo da se opustim do kraja i da od jednog lepog pecanja napravim pecanje koje bi sigurno pamtio!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *